Het International Middle Years Curriculum (IMYC) is een onderwijsconcept voor leerlingen van 11 tot en met 15 jaar, dat opgebouwd is rondom de behoeftes van het tienerbrein. Dat betekent dat leerlingen meer leren, meer plezier hebben en bewuster zijn van hun ontwikkeling.

IMYC in de klas

Scholen zijn altijd bezig met leren en toekomstgericht onderwijs; we leiden immers leerlingen op die in de toekomst volwassen zijn.

 

In de praktijk is dat alles best nog wel een uitdaging. We laten je zien hoe we het bij IMYC aanpakken. Zo is elke unit opgebouwd rondom een thema en een Big Idea, een uitdagend concept dat fungeert als link tussen de vakken. Het unit-aanbod is ruim, waardoor je de thema’s kiest die bij jouw school en visie passen.

 

Het tienerbrein

IMYC is zo ontwikkeld dat we rekening houden met de behoeftes van het tienerbrein.

 

Een tienerbrein is in veel opzichten uniek en vraagt vaak om een specifieke manier van leren. Denk aan een sociale setting, waarbij verantwoord risico’s nemen erbij hoort. Binnen IMYC hebben we 5 key needs opgesteld, waaraan zeker voldaan moet worden om tieners effectief te laten leren.

 

Subsidie internationalisering

IMYC-scholen komen voor subsidie internationalisering in aanmerking.

 

De regeling stimuleert de duurzame integratie van internationalisering op school. De toezegging verloopt op volgorde van aanvraag, goed om er op tijd bij te zijn dus. Bij de aanvraag heb je ook een plan paraat, waarmee je aantoont hoe je internationalisering in je onderwijs verankert (met IMYC!).

 

IMYC op jouw school?

Ben je benieuwd naar IMYC op jouw school? Dan vinden we het belangrijk dat je goed voorbereid een keuze maakt.

 

We helpen je graag op weg met deze website en de informatiebrochure. We komen ook graag langs voor een kennismakingsgesprek en zijn benieuwd naar het verhaal van jouw school. Op onze beurt laten we zien wat IMYC inhoudt en wat we voor je school kunnen betekenen als je lidschool wordt.

'Het onderwijs van Great Learning Nederland gaat naast vele jaren onderwijservaring wereldwijd uit van onderzoeken uit de hersenwetenschap.'