Zo nu en dan gaan we de diepte in en schrijven we een blog of artikel. Volg ook onze nieuwsbrieven of abonneer je op IMYC via je favoriete sociale mediakanalen. Dan mis je zeker niets!

Nieuwsbrieven | Facebook | LinkedIn | Instagram

Tieners/leerlingen op een rij buiten tijdens de pauze van hun schooldag.">

Webinar: ‘Kennismaken met IMYC’

Op 20 november is er een webinar voor iedereen die meer over IMYC wil weten. In een klein uur ervaar je de meerwaarde van IMYC.

De doorlopende leerlijn vraagt om systeemverandering in het primair en voortgezet onderwijs.">

De doorlopende leerlijn en de systeemfout

Iedereen wil bewust of onbewust een doorlopende leerlijn. Het probleem ligt echter bij het systeem en de organisatie van ons onderwijs.

visie op leren en ontwikkelen">

Visie op leren en ontwikkelen? IMYC helpt!

IMYC is zowel een curriculum als een onderwijsconcept. In beide hoedanigheden verrijk je de visie op leren en ontwikkelen.

">

Wat is formatief evalueren? (met IMYC)

Op veel scholen bestaat de wens om formatief evalueren in te voeren. Wat is formatief evalueren eigenlijk? En hoe helpt IMYC daarbij?

">

Waarom IMYC aansluit bij de ontwikkeling van het tienerbrein

Door vallen en opstaan leren tieners wie ze zijn en hoe ze zich verhouden tot hun omgeving en de wereld. IMYC onderscheidt 6 key needs.

Problem solver">

Waarom IMYC het antwoord is op veel onderwijsvraagstukken in het VO

Het is weer tijd om een jaarplan voor het nieuwe schooljaar te schrijven. Zeker, geen gemakkelijke klus voor menig VO-leidinggevende.

Samenwerken collega's onderwijs">

Goed onderwijs is samenwerken met je collega’s

Het lijkt zo simpel: het voortgezet onderwijs als plek waar collega’s met elkaar samenwerken. Toch gebeurt het nog te weinig.

vakoverstijgend onderwijs vakoverstijgend werken">

Vakoverstijgend onderwijs en vakintegratie

Vakoverstijgend onderwijs of vakverbindend onderwijs zijn meer dan een onderwijshype. Ze zijn er om een goede reden.

burgerschap voortgezet onderwijs">

(Wereld-)burgerschap in het voortgezet onderwijs

Hoe krijgen we meer burgerschap in het voortgezet onderwijs? Door actief burgerschap en sociale cohesie kunnen mensen plezierig samenleven.

">

Mini-unit Sustainability

IMYC of Curriculum 10-14 ontdekken in één week? En werken aan de duurzame ontwikkelingsdoelen? Dat kan met de mini-unit Sustainability!

">

Hoe IMYC met IPC samenwerken in Apeldoorn

IPC en IMYC zijn beide onderdeel van de doorgaande leerlijn van Great Learning. Dat bracht deze Apeldoornse scholen op het idee om de handen in elkaar te slaan.

">

Tienerbrein-onderwijs: eigenaarschap & zelfregulering

We onderscheiden zelfregulering en eigenaarschap als nieuwste en zesde key need van het tienerbrein in het IMYC-onderwijs.

kinderen school doorlopende leerlijn">

De doorgaande leerlijn van 2,5 tot 15 jaar

Wat is een doorlopende of doorgaande leerlijn? En hoe maak je die mogelijk met IEYC, IPC, Curriculum 10-14 en IMYC?

Formatief leren in het voortgezet onderwijs">

Leren leren, 21st Century Skills en persoonlijke leerdoelen met elkaar verbinden

Een leven lang leren. Het geldt voor onszelf en zeker voor onze leerlingen. Maar hoe belangrijk is het eigenlijk?

Panora Lyceum">

Panora Lyceum: een school met lef!

Het Panora-Lyceum uit Doetinchem werkt met IMYC! Het is een tweetalige openbare school met mavo, havo, atheneum én gymnasium.

">

Hoe IMYC het thema ‘duurzaamheid’ geïntegreerd heeft

De duurzame ontwikkeldoelen van de VN zitten integraal in het IMYC-curriculum verwerkt. Er is ook een mini-unit Sustainability.

visie gert biesta en imyc">

IMYC en de visie van Gert Biesta

Hoe sluiten de concepten IMYC en Curriculum 10-14 aan op de drie domeinen en visie van Gert Biesta? In deze blog doen we het uit de doeken.

'Het onderwijs van Great Learning Nederland gaat naast vele jaren onderwijservaring wereldwijd uit van onderzoeken uit de hersenwetenschap.'